استراتژی قیمت گذاری محصول
شما در این فرادرس پس از تحلیل بازار، روشها و استراتژی قیمتگذاری اولیه و سپس نحوه مدیریت و تعدیل قیمتها، انواع تخفیفها، قوانین و خطمشیهای قیمتگذاری در ایران را میآموزید تا بتوانید برای محصول خود یک قیمت حرفهای را انتخاب کرده و با فروش بیشتر به دلیل قیمتگذاری مناسب، از سایر رقبا جلو بزنید.
فرشته نبی خواه
فرشته نبی خواه
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - مدیریت استراتژیک
فرشته نبیخواه دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – مدیریت استراتژیک از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، مشاور، مدرس و محقق در حوزه استراتژیهای برندسازی و تبلیغات هستند. زمینههای پژوهشی و کاری تخصصی ایشان در حوزههای مختلف استراتژی، عارضهیابی، تحلیل کسب و کار و برندسازی و تبلیغات است.
توضیحات تکمیلی
قیمت، دور و بر ما را در بر گرفته است. شما اجاره خانه میپردازید، شهریه تحصیلی پرداخت میکنید، به پزشک حق ویزیت میپردازید، از بانک وام میگیرید، برای محصول خود نرخ تعیین میکنید و… بنابراین انسان همیشه برای بقای خود نیاز به کسب درآمد دارد و این درآمد از طریق کسب و کار انجام میشود و تا زمانی که شما یک قیمت برای محصول یا خدمت خود تعیین نکنید، نمیتوانید محصولی را بفروشید و تا زمانی که محصولی را نفروشید، نمیتوانید بگویید من دارای کسب و کار هستم، بنابراین پیش از بازاریابی، برندسازی و مدیریت یک کسب و کار، ایجاد و داشتن یک قیمت لازمه کسب و کار شما است حتی اگر این قیمت مناسب نباشد، شما با مدیریت قیمتگذاری خود میتوانید آن را تعدیل نمایید و پس از قیمتگذاری، سایر فعالیتهای کسب و کار نمود پیدا میکنند.
در طول تاریخ و در گذشته اغلب قیمتها از طریق خریداران و فروشندگان پس از چانهزنی و گفت و گو با یکدیگر تعیین میشد و معمولا قیمتها بالاتر از حد انتظار بود و افراد چانهزنی را آغاز میکردند، اما امروزه در دنیای دیجیتال و عصر فناوریهای جدید، تکنرخی بودن یکی از مهمترین دغدغههای هر کسب و کاری به شمار میرود. شما باید تکنرخی باشید تا بتوانید ترازنامه خود را بکشید و مبلغ سود یا زیان دقیق خود را محاسبه کنید، همچنین برای فروش و تفویض اختیار واحدهای فروش نیز نیاز به تکنرخی بودن دارید.
شما برای توسعه کسب و کار خود نیاز به یک نرخ واحد دارید تا بتوانید محصول خود را در همه جای دنیا به فروش گذاشته و آن را ترویج کنید، در شرایطی که تمامی مشتریان خود را از قیمت راضی نگه داشته باشید. همه اینها نیاز به دانستن اصول قیمتگذاری دارد و شما باید بدانید که دقیقا چه میخواهید و چطور میتوانید با یک قیمتگذاری اصولی، بالاترین سود و بیشترین فروش را داشته باشید.
شما در این فرادرس پس از تحلیل بازار، روشها و استراتژی قیمتگذاری اولیه و سپس نحوه مدیریت و تعدیل قیمتها، انواع تخفیفها، قوانین و خطمشیهای قیمتگذاری در ایران را میآموزید تا بتوانید برای محصول خود یک قیمت حرفهای انتخاب کرده و با فروش بیشتر به دلیل قیمتگذاری مناسب، از سایر رقبا جلو بزنید.
فهرست سرفصلها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
درس یکم: مقدمهای بر قیمت و اهداف قیمتگذاری
اهمیت قیمتگذاری
انتخاب هدف از قیمتگذاری
فرایند قیمتگذاری
تحلیل وضعیت بازار
تعیین تقاضا
شناسایی موانع و محدودیتها
برآورد هزینه
تحلیل توانمندی سود
عوامل موثر بر حساسیت قیمت
گروههای رقابت عمومی قیمت
درس دوم: استراتژیها و روشهای قیمتگذاری
تعیین سطوح اولیه قیمت
شناسایی جایگاه رقابتی و انتخاب روش قیمتگذاری بر اساس جایگاه رقابتی
روشهای قیمتگذاری مبتنی بر هزینه
روش اضافه بر هزینه تمام شده
روش تحلیل نقطه سر به سر و تعیین سود
منحنی تجربه
روش میزان بازده سرمایهگذاری
روشهای قیمتگذاری مبتنی بر رقابت
قیمتگذاری بر اساس قیمتهای جاری
قیمتگذاری بر اساس پیشنهاد
قیمتگذاری رهبر
قیمتگذاری موضعیابی
روشهای قیمتگذاری مبتنی بر تقاضا
قیمتگذاری ارزشی
قیمتگذاری پرمایه
قیمتگذاری نفوذی
قیمتگذاری تشخیصی
قیمتگذاری اعداد خرد و گروهی یا واحد
قیمتگذاری سرهم
قیمتگذاری پسرو
درس سوم: مدیریت قیمتها
بازخورد اولیه از قیمتها
بررسی عوامل جانبی موثر در فروش
تعدیل و مدیریت قیمتها
قیمتگذاری تخفیفی و انواع روشهای تخفیف
قیمتگذاری تبعیضی
قیمتگذاری روانی
قیمتگذاری تبلیغاتی
قیمتگذاری جغرافیایی
قیمتگذاری پویا
عوامل موثر هنگام قیمتگذاری
عوامل داخلی
عوامل خارجی
ماهیت بازار و تقاضا
شرایط رقابتی
نحوه برخورد با رقبا در قیمتگذاری
شرایط تشابه بالای محصول
شرایط تشابه پایین محصول
نحوه برخورد نهایی با رقبا در بازار
درس چهارم: خطمشی و قوانین قیمتگذاری
رابطه قیمت، تقاضا و مشتری
خطمشیهای کلی قیمتگذاری
خطمشی قیمتگذاری روی کالاهای جدید
خطمشی قیمتگذاری روی کالاهای وابسته به هم
خطمشی قیمتگذاری اجباری
خطمشی قیمتگذاری محصولات سرهم و فرعی
قوانین قیمتگذاری
اینترنت و قیمتگذاری
نقش جوانان در فروش اینترنتی
نقش زنان در سهم بازار
نقش نت وندان در توسعه محصول
قوانین و مقررات ایران در قیمتگذاری
مقررات قیمتگذاری و تخفیف در اداره تعزیرات
مقررات قیمتگذاری اتحادیهها
منبع:https://faradars.org/
برچسب: ،